درحال بارگذاری...

کنترل علف های هرز به کمک پهپاد سیرنگ

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

کنترل علف های هرز به کمک پهپاد سیرنگ


کنترل علف های هرز به کمک پهپاد سیرنگ

علف های هرز گیاهان ناخواسته ای هستند که در باغ یا چمن ما رشد می کنند. علف های هرز به طور معمول دارای تولید بذر فراوان هستند، انعطاف پذیر هستند و می توانند با سرعت بالایی گسترش یابند.


جلوگیری از رشد علف های هرز

 1- از به هم زدن خاک خودداری کنید:

حفر و کشت زیاد می تواند باعث شود دانه های علف های هرز به سطح زمین آمده و رشد را شروع کنند. فقط در صورت لزوم خاک را شخم بزنید، تا ناخواسته بذر علف های هرز را پرورش ندهید. بذرهای علف های هرز می توانند سالها در زیر خاک خفته باشند.

بیل زدن یا شخم زدن در مناطق مستعد علف های هرز ممکن است بطور ناخواسته بذرهای علفهای هرز خفته را بیدار کند. بسیاری از گیاهان برای جوانه زدن به نور خورشید نیاز دارند. کشت در شب احتمال جوانه زنی علف های هرز را کاهش می دهد.

2- مسیر های مستعد علف های هرز را نمک بپاشید:

اگر مشکلی در مورد رشد علف های هرز در بین ترک های یک مسیر پیاده رو یا گذرگاه دارید، سعی کنید از نمک برای جلوگیری از رشد علف های هرز در آینده استفاده کنید. باید به شما هشدار داده شود که نمک باعث از بین رفتن سایر پوشش های گیاهی منطقه نیز می شود، بنابراین مطمئن شوید که از آن فقط در نقاطی که مستعد علف های هرز هستند استفاده کنید. نمک آمین یک راه حل خوب برای از بین بردن علف های هرز است و می تواند برای استفاده راحت تر در اسپری با آب ترکیب شود.

بوره یک راه حل دیگر، با خاصیت سوزش آور برای از بین بردن علف های هرز در ترک های کوچک است. هنگام دست زدن حتماً از دستکش استفاده کنید.

3- چمن را ضخیم و سالم حفظ کنید:

علف های هرز دوست دارند در مناطق باز که از نظر مواد مغذی و مواد معدنی فراوان است، رشد کنند. شما می توانید با حفظ یک چمن ضخیم و سالم که دارای علف و سایر گیاهان چمنی است از رشد علف های هرز که ممکن است بخواهند در منطقه رشد کنند، جلوگیری کنید. بارور نگه داشتن چمن باعث رشد سالم همه گیاهان روی بستر چمن یا باغ شما می شود. کاشت چمن در پاییز باعث رشد سالم چمن در فصل آینده خواهد شد زیرا بسیاری از علف های هرز در اواخر پاییز می میمیرند و بذرهای چمن رقابت کمتری خواهند داشت.

کنترل شیمیایی

1- علف های هرز موجود را شناسایی کنید:

 

از علف کش ها می توان برای کنترل یا از بین بردن علف های هرز در باغ یا چمن استفاده کرد، اما به طور معمول این علف کش ها مخصوص علف های هرز خاصی است که شما دارید.استفاده از محلول شیمیایی در باغ شما باید آخرین راه حل باشد زیرا باعث آلودگی آب های زیرزمینی می شود و می تواند برای محیط زیست مضر باشد. علف های هرز را می توان به سه طبقه بندی تقسیم کرد که به برگهای علفی پهن، علفی و علف بلند معروف هستند و چرخه زندگی آنها می تواند سالانه، دو ساله یا چند ساله باشد.

2- سموم علف کش را بپاشید:

سموم علف کش را به علف های هرز و مناطق مستعد علف های هرز بپاشید. هیچ منطقه ای رادر علف کش غرق نکنید، حتی اگر علف های هرز زیادی داشته باشد، زیرا این امر می تواند خطرناک باشد. مطابق برچسب از میزان توصیه شده علف کش استفاده کنید.

میتوانید از پهپاد سیرنگ برای مبارزه با علف های هرز استفاده کنید تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف علف کش،به طور کامل از شر علف های هرز خلاص شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


علف هرز پهپاد سیرنگ علف کش کشاورزی مبارزه با علف هرز

این مطالب را هم بخوانید!

نقش و اصول محلول پاشی کلسیم و...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

موتور X9 پهپاد کشاورزی سیرنگ

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

شته مو

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116